Freitag, 8. Februar 2013

Another first for me

I don't remember  when I started this quilt. As far as I remember I started piecing when Bonnie posted the steps for the mystery on her blog. And that must have been in 2008 or 2009.
The top was finished quite a while ago and sat in my drawer. Finally I decided to let it quilt , so this is the 'first' for me. Someone recommended Gertrud and I'm very happy with her work. I love the quilting, the price is ok and I got my quilt back very fast.
The pattern of the quilt is Carolina crossroads by Bonnie K.Hunter and I named my quilt Carolina dreaming, because when I pieced it, my son hoped to spent his highschool exchange year in North Carolina. 

Ich weiß nicht mehr, wann ich diesen Quilt angefangen habe. Soweit ich mich erinnere begann ich in zeitgleich mit Bonnies Posts zu diesem Mystery Quilt auf ihrem Blog. Und das muss in 2008 oder 2009 gewesen sein.
Das Top ist schon eine ganze Weile fertig und lag in meinem Schrank. Schliesslich habe ich mich entschlossen, es quilten zu lassen, was Neuland für mich war. Jemand hat mir Gertrud empfohlen und ich bin wirklich glücklich mit ihrer Arbeit. Ich finde das 'Quilting' toll , der Preis ist fair und ich hab das Top schnell zurückbekommen.
Das Muster des Quilts heißt Carolina Crossroads von Bonnie K.Hunter und ich habe meinen Quilt Carolina dreaming genannt, weil mein Sohn zu der Zeit als ich ihn genäht habe, gehofft hatte,sein Austauschjahr in  North Carolina zu verbringen.


It measures ca.2 m x 2m  and I'm happy to cross it off my UFO list :-)

( When everything was finished I discovered I placed all 4 corner triangle units the wrong way ;-)  )



Er ist ca. 2 m x 2 m groß und ich bin froh, ihn von meiner Ufo Liste streichen zu können

( Als alles fertig war, habe ich festgestellt, dass ich alle 4 Dreiecksheinheiten der Ecken falsch plaziert habe ;-) )

And my first preemie quilt in 2013 is finished too:

Und der erste Frühchen Quilt in 2013 ist auch fertig : 



My pillow for the German pillow swap is making progress :
Das Kissen für den Deutschen Kissen Swap macht Fortschritte:


I'm happy to be part of this swap, many gorgeous pillows are made there. Unfortunately I'll only get one ;-)
Ich freue mich, dass ich bei diesem Swap dabei bin, da entstehen gerade viele wunderschöne Kissen. Leider werde ich wohl nur eines bekommen ;-)

Heidi

Kommentare:

  1. The quilt is sentimental I would think. It's beautiful. Adorable little preemie finish too. Great pillow design and I love the fabrics. I sure it will make someone very happy!

    AntwortenLöschen
  2. I think it's OK you put the corner triangles wrong: as the Amish say: Only God is perfect (and even she cannot change the past!) huisvlijtigliesje.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  3. Congratulations on finishing your UFO. It's such a clever pattern! I love your little quilt too. Your cushion is going to wonderful, very cool rainbow colours!!

    AntwortenLöschen