Donnerstag, 18. April 2013

Perfect border

My friends were waiting patiently on the wall for some rows of liberated triangles... at least that's what I thought . I pieced a bunch and started laying out the triangles or spikes, then browsed my stash for more 'wild' fabric and there it was... the perfect border fabric :-)

Meine Freundinnen haben an der Wand geduldig auf die freien Dreiecke gewartet... zumindest habe ich das gedacht. Ich hab etliche genäht und begonnen sie auszulegen und hab dann noch einmal in meinen Stoffen nach mehr passenden 'wilden' Stoff gesucht und da war er... der perfekte Randstoff :-)
I had to make those cornerstones, because it wasn't enough for a complete frame, but I like it.
Now I have to decide if this top is done or if I should add more borders...

Die Eckquadrate waren nötig, weil ich nicht genug Stoff für einen ganzen Rahmen hatte, aber ich mag es so.
Und nun muss ich entscheiden, ob das Top jetzt fertig ist oder ob ich noch mehr Ränder annähen soll.

And now I have some leftover triangles ;-)
Und jetzt habe ich übrige Dreiecke ;-)

I made a  preemie top, too and used some fabric which has been in my stash for at least 10 years.
I never really liked it that much, but now with the purple stars, I think it's quite pretty.
Ich hab noch ein Frühchen Top gemacht und dafür einen Stoff genommen, den ich schon mindestens 10 Jahre habe. Ich hab ihn nie so richtig gemocht, aber jetzt, mit den lila Sternen, gefällt er mir gut.


There are a lot of bugs and butterflies on it, I used some of it, when I made a block for Tonya.
Es sind eine Menge Käfer und Falter drauf, ich habe einige davon benutzt, als ich Tonyas Block gemacht habe.

Spring has been here for some days, now it's getting cold again :-(
Der Frühling war ein paar Tage hier, aber jetzt wirds wieder kalt :-(

Heidi




Kommentare:

  1. that is the perfect border fabric!

    AntwortenLöschen
  2. The border is a great compliment to the fun clothes your girls are wearing.

    AntwortenLöschen
  3. That is the perfect border for your girls!! They look as though they're dancing at a fun party. The premmie quilt is so pretty too, beautiful soothing colours.

    AntwortenLöschen