Sonntag, 25. August 2013

Another pillow and a finish

In January this year I joined a local patchwork group. It's a very nice group and in Oktober a 1-day exhibition will take place. Every member can show up to 5 items and there are 2 projects every member participated. As the first project was already done  when I joined, I'm only part of the second one.

Everybody made a small quilt like this:

Seit Januar bin ich Mitglied einer hiesigen Patchwork Gruppe. Es ist eine sehr nette Gruppe und im Oktober gibt es eine ein-tägige Ausstellung mit Arbeiten von uns. Jedes Mitglied kann bis zu 5 Teile zeigen und es gibt 2 Projekte, die jeder gearbeitet hat. Das erste war schon fertig, als ich dazugekommen bin, d.h. ich habe nur beim Zweiten mitgemacht.

Jeder machte so einen kleinen Quilt:


I'm so glad it's finally finished . Although I kind of like the result , I didn't enjoy the process.
One of the problems was that I'm not used to work with cm anymore , then I misread the instructions a few times. Which weren't too difficult, but from the beginning I didn't like to work on this, probably because I was 'forced' to.
Of course I didn't finish it on time...

Ich bin so froh, dass er endlich fertig ist. Obwohl ich das Result ganz gern mag, hat mir das Nähen nicht so viel Spaß gemacht. Ein Problem war, dass ich es nicht mehr gewohnt bin in cm zu nähen, dann habe ich ein paarmal die Anleitung falsch interpretiert . Die war eigentlich gar nicht so schwer, aber von Anfang an habe ich nicht gerne an dem Quiltchen genäht. Wahrscheinlich weil ich es 'mußte'.
Und natürlich ist das Ganze auch nicht termingerecht fertig geworden.
 

Then I made the last pillowcase for our kitchen bench:
Und dann habe ich noch die letzte Kissenhülle für unsere Küchenbank genäht:

which was more fun to make :-)
das hat mehr Spaß gemacht :-)
 


Heidi


Kommentare:

  1. I like the solid quilt, but I would have a hard time working in centimetres too!

    AntwortenLöschen
  2. Der kleine Quilt ist richtig cool geworden! Eine schöne Arbeit. Die Farben strahlen so schön.
    Ich muss auch gerade was für unsere Ausstellung im November machen und habe keine rechte Lust dazu, ich kann das durchaus nachvollziehen, wie es Dir ergangen ist :-)

    AntwortenLöschen
  3. I really love your little quilt, such a shame it wasn't fun to work on. Your new cushion is so beautiful and seeing it with the others shows how perfect it is for your kitchen bench!

    AntwortenLöschen
  4. Judging from the giant bug I can see how small your project is. :o) It's difficult to work on something we don't enjoy or "have" to do. What a beautiful pillow. I keep saying I need to make some...then never do. :o) Perhaps I should start a new list of "want to make."

    AntwortenLöschen