Donnerstag, 14. November 2013

Pillow Talk

...like in the old Doris Day - Rock Hudson Movie.. no, not really ;-)
... wie in dem alten Doris Day - Rock Hudson Film...nein, nicht wirklich ;-)


Another German Swap is completed, 'Swap°pen auf Deutsch' , it was the 3rd round and this time it was pillows again.
When I got my partner, I thought it would be an easy task, but somehow I managed to go into the wrong direction with the result of dozens of cut diamonds and triangles. Two weeks before the deadline I changed directions and I was so glad my partner made positive comments .

Ein weiterer deutscher Tausch ist fertig,  'Swap°pen auf Deutsch', es war die 3. Runde und dieses Mal waren es wieder Kissen.
Als ich meine Partnerin zugeteilt bekommen hatte, dachte, das wird einfach. Aber irgendwie habe ich es geschafft, die falsche Richtung einzuschlagen , mit dem Resultat, dass ich jetzt Dutzende von geschnittenen Rauten und Dreiecken habe. Zwei Wochen vor dem Versandtermin habe ich dann doch die Richtung gewechselt und war richtig froh, als meine Partnerin positive Kommentare gemacht hat.


So this is what I finally sent.
Das habe ich schliesslich fortgeschickt.


And again I was lucky to get a wonderful pillow in return :-)  Mona sent me a colorful package
Und wieder hatte ich Glück und habe im Tausch ein tolles Kissen bekommen :-) Mona hat mir dieses farbenfrohe Päckchen geschickt 




The next swap will start in January and I hope to be able to take part, because there's a lot of space left for more pillows :-)
Der nächste Swap fängt im Januar an und ich hoffe, dass ich wieder mitmachen kann. Denn ich habe noch reichlich Platz für mehr Kissen :-)

And yet another one, already given away... it's for my daughters birthday ...
Und dann habe ich noch eines, es ist bereits verschenkt...



 I made it to match this quilt:
Ich habe es passend zu diesem Quilt gemacht:

She always said she loved this quilt and so I promised her, she'll get it, when she moves out. So she sorta moved out, at least for studying and took it with her. And now she needs some matching pillows, I still have to make another one :-)
Sie hat immer gesagt, dass ihr dieser Quilt so gefällt und so habe ich ihn ihr versprochen, wenn sie mal auszieht. Da sie jetzt auswärts studiert, ist sie im Prinzip ausgezogen, also hat sie ihn bekommen. Und jetzt braucht sie noch passende Kissen, eines mehr muss ich noch dazu machen:-) 

 Heidi

Kommentare:

  1. Pillow Talk is one of my all time favorite movies! I own it too! Gorgeous pillows and your daughter is a lucky girl. You received a sweet one as well. I used to make pillows, once upon a long time ago and even sold them. Now that I want them and have lots of couch space I haven't made a single one. New goal for 2014???

    AntwortenLöschen
  2. lovely pillows. I really like Dresdens -- I need to get out my dresden ruler and make a few more!

    AntwortenLöschen
  3. I always love seeing what you've made for the pillow swap . Both the one you made and the one you received are so fabulous!! I bet your daughter loved her birthday pillow!!

    AntwortenLöschen