Donnerstag, 2. März 2017

The first 2 beeblocks in 2017

The first 2 months in 2017 have  passed, my first bee blocks are already back at the month's queens. The first one is for Verena, I'm so curious how the finished quilt will look. The second one is for Karen, she will use these cute girls for the back of her last year's bee quilt and every girl represents one of the members of 'To bee a bee'.  I've heard rumours about party noises out of Karen's quilt studio, the girls already with Karen seem to have a good time   .

Die ersten beiden Monate in 2017 sind schon rum , meine ersten Bee-Blöcke sind auch schon wieder zurück bei den Bee-Königinnen. Der erste Block hier ist für Verena und ich bin echt gespannt, wie der fertige Quilt dann aussieht. Der zweite Block ist für Karen, sie nimmt die süssen Mädels für die Rückseite des letztjährigen Bee Quilts  und jedes Mädel repräsentiert eine von uns, von den To be a bees. Es gibt Gerüchte über Partygeräuschen aus Karen's Studio, die,  die schon angekommen sind, scheinen Spass zu haben ;-)







I haven't yet posted a photo of one of my last christmas presents I made. It's an liberated tablerunner, I'm still not sure it it needed more quilting, but too late now ;-)

Dann habe ich auch noch kein Foto des letzten Weihnachtsgeschenk gezeigt, das ich gemacht habe, ein frei genähter Tischläufer. Ich weiß nicht, ob er noch mehr Quilting vertragen hätte, aber das ist jetzt zu spät.

'



Finally I finished my Random Sampler Quilttop, in fact it's already quilted and bound, but I hadn't the opportunity yet to take a photo, no sun and no place to hang it, my rotary cloth clothes lines is out of order, as our garden is being remodeld. And somehow the quilt named itself...it's 'Sammelsurium' and I hope to make photos of the quilt as soon as possible.

Und schliesslich habe ich auch noch mein Random Sampler Top fertiggestellt, eigentlich ist der Quilt inzwischen ganz fertig, aber ich hatte noch keine Gelegenheit ein Foto davon zu machen. Wir hatten keine Sonne und zudem ist meine Wäschespinne momentan ausser Betrieb, da unser Garten frisch gemacht wird. Und irgendwie hat sich auch ein Namen für den Quilt gefunden:  'Sammelsurium'. Ich hoffe, ich kann bald richtige Fotos machen. :-)



Heidi

Kommentare:

  1. Love the blocks...the little girl is cute and the other is so interesting. What a beautiful table runner, in my favorite colors, and I love the minimalist look. Wowzer, the sampler is filled with fun blocks and Spring colors. Happiness in the snow.

    AntwortenLöschen
  2. I really like the girl block...it's different than a lot you see. I LOVE the liberated table runner...it's wonderful :)

    AntwortenLöschen
  3. The girl block is awesome and SO is that quilt top . . . love the colors and the scrappiness. Beautiful!

    AntwortenLöschen